זוּגוֹת בּוֹדְדִים


הציור: באדיבותה של חברתי האמנית, תמי שקדי ואני שמחה לשתף עימה פעולה, זו הפעם השניה !

מָסָךְ עָשָׁן לָבָן אוֹפֵף אוֹתָם,

מִתְפַּזֵּר בְּקֶצֶב תְּנוּעָתָם

וְכָךְ בְּמַעְגָּלִים בּוֹדְדִים,

בְּתוֹךְ עַצְמָם

רוֹקְדִים הַזּוּגוֹת אֶת הַלַּיְלָה

כְּמוֹ לֹא יִתַּם לְעוֹלָם.


צְלִילֵי הַקְּלָרִינֶט נוֹגְעִים,

מַרְעִידִים אֶת עֶצֶב נִשְׁמָתָם

וְעוֹנִים חֲלִילֵי הַקֶּסֶם,

צְלוּלִים וּפְתַלְתָּלִים בְּמַגָּעָם

וּבְאַחַת חוֹדְרִים לִלְבָבָם,

מַטְרִיפִים אֶת קֵץ דַּעְתָּם.


אוֹר וְצֵל פְּנֵיהֶם שֶׁל הַזּוּגוֹת הַבְּוֹדְדִים

מָלא נְגוֹהוֹת צִפִּיָּה.

מִתּוֹךְ שִׁבְרוֹן הַכְּמִיהָה לָאַהֲבָה

מְנַצְנְצוֹת עֵינֵיהֶם, מַבָּטָם שׁוֹאֵל

אַךְ אוֹיָה…אֵין תְּשׁוּבָה

בְּדִידוּתָם, בִּשְׁנַיִם נִגְזְרָה.


וְאַף כִּי רְחוֹקִים הֵם מִמֶּנִּי,

תַּגִּיעַ תּוּגָתָם אֶל שַׁלְוַת לִבִּי

תִּשְׁקַע בְּתוֹכִי נוֹאֶשֶׁת.

זוּגוֹת בּוֹדְדִים,

חֲבוּקִים בְּחִבּוּק זָרִים

רוֹקְדִים אֶת הַלַּיְלָה כְּמוֹ לֹא יִתַּם לְעוֹלָם.

.

כל הזכויות שמורות לאילנה.פ. ©

השורות נכתבו בהשראת מצגת בשם "עולם הזוי", שהוכנה ע"י ידידי אדם.

  1. אילנהל'ה שבת שלום
    מה קרה לעימוד של השיר?
    הוא בכוונה בצד שמאל?

    להיות בודד בזוג זה הדבר הכי נורא בעיני
    מעדיפה עשרות מונים להיות בודדה לבד!
    שיר עצוב…

      • ג'וד, את אישה יחידה ומיוחדת במינה, וגם אם את לבד – לעולם אינך בודדה. אני יודעת זאת בביטחון גמור 🙂
        מעבר לזה, אני אוהבת את האופן שבו את מגיבה לדברים שאת קוראת ובטוחה שלא רק אני אלא גם קוראיי לומדים מהתובנות שלך על החיים.

        אוהבת }{

  2. שמח לראות את הכתיבה שלך,
    מעוררת תמיד, מזיזה את הראש.
    ואפילו יש את שברון הכמיהה לאהבה, בכל זאת ירקדו את הלילה לנצח.
    עם נצנוץ העיניים, עם הרעד בלב.
    תוגתם נוגעת לליבך,
    אמנם כל אחד לעצמו, כי אני רואה את האחד בזוג, מעגל בדידות בפני עצמו.
    בכל זאת אהבה מנצחת, הלילה לא יתם.

    • קובי איש יקר – כל כך שמחה שהגעת עד לכאן. אני רוצה, שתדע, שאני מתגעגעת !

      באחד הימים שלח לי ידיד ותיק מצגת שהכין והיו בה ציורים שיצר. המצגת היתה כה יפה ומעניינת, עד שקבלתי השראה לכתוב את השורות שלי. כל תמונה, צילום, שיר או כל אמנות אחרת שמדברת ונוגעת בי, מפרה אותי וזה כל היופי בשיתוף.

      נשיקות 🙂

    • תודה דבי יקרה,
      אולי דווקא בקרבת חג האוהבים, צריך להזכיר את אלה שבודדים גם אם כלפי חוץ אין זה נראה כך.

      תודה על תגובך, סמוכה ובטוחה שגם תמי שקדי תהנה ממנה 🙂

  3. לא טוב היות האדם לבדו בזוגיות.
    עדיף להיות לבד. מסכימה עם גוד.
    להיות לבד, אין משמעותו ממש להיות בודד.
    והציור מעניין
    והמילים שלובות
    שבוע טוב
    אתי

  4. חשבתי שאת מדברת על זוגות בודדים בחנות נעלים. אפשר להשיג בסוף עונה.
    אכן גורך עצוב יש לאותם זוגות שהגיעו לסוף העונה ולא זכו להחטף כחבריהם. הם עדיין כמהים לאהבה בעוד שחבריהם כבר מרקדים בנחת לרגלי בעליהם החדשים.
    יישר כח לתמי שהשכילה לצייר את הוקדים ולא את הגלמודים על המדף.

    • הרי לך השמחה שבידיעה כי כל ברוא אל קורא בשורותי את הדברים שקרובים אל לבו. אם מצאת בשורות שלי את אומללותם של נעליים בודדות – אני שמחה לדעת שהיצירות של תמי שקדי מוצאים חן בעיניך. אני איתך 🙂

      אני מקווה, כי שלומך שפיר בימים מהבילים אלה, של שיא הקיץ ונכדיך מתוקים מתמיד 🙂

  5. פינגבק: ביקור אצל האמן יורם לילך – יום של צבעים, ריחות ושכרון חושים. | ilana.pa

  6. פינגבק: ביקור אצל האמן יורם לילך – יום של צבעים, ריחות ושכרון חושים. | ilana.pa

  7. פינגבק: ביקור אצל האמן יורם לילך – יום של צבעים, ריחות ושכרון חושים. | ilana pa

להשאיר תגובה

